Thursday, August 2

Elemente surpriza. Oare ?!

Azi mi-a venit in cap o intrebare ridicola: de ce suntem atat de prosti ? Intrebare care, de regula, mi-am mai pus-o de nenumarate ori.
Tin sa mentionez ca in urmatoarele randuri ma voi referi strict la ceea ce vad eu, deci la mediul meu. Ceea ce nu inseamna ca oricine, de oriunde altundeva, ar reprezenta o exceptie.
Noi suntem prosti.
Si cand spun "prost" nu ma refer la scoala, sau la cultura generala, sau la cultura muzicala sau whatever. nicidecum. Suntem prosti prin simplul fapt ca deseori facem lucruri pe care nu stim de ce le facem. Spunem lucruri pe care nu stim de ce anume le spunem. Luam decizii proaste chiar si atunci cand avem la dispozitie atat timp, cat si situatii convenabile. Si spun "noi" pentru ca nu, nu vreau sa incerc sa ma exclud. Da, in conditiile acestea, sunt un om prost. Dar macar eu recunosc. Si cineva spunea odata "Si ca sa-ti dai seama ca esti prost iti trebuie putina minte". Si mare dreptate avea! Dar bun, sa lasam asta.
Hai sa luam cateva exemple de prostie dintr-o sfera mult cunoscuta noua: HI5-ul. Primul mare semn este ca Hi5-ul a devenit, de ceva vreme, locul pentru dating a multor persoane. Oriunde te uiti, vezi copilasi pe care taticu ii rasfata si care pierd timpul prin cluburi selecte cu multa bautura aleasa si fetitze (sau baietei, nu discriminam!) . Dar ideea asta a fost dezbatuta in alt blog entry, si nu mai reluam.
Revenind... Commenturile de pe Hi5 au devenit infecte. Nu ele cat cei care le scriu. Clasicul "nice pic" e foarte demodat. Chiar depasit. Cata minte sa ai sa dai astfel de comment la o poza?! Daca doar atata lucru iti transmite tie o poza, inseamna ca spiritul tau critic e la pamant.
Tot la fel de des intalnit e si commentul oarecum cu alura comunista gen "emo" sau "cool" sau "hippie" sau "heavy!" sau.. sau.. sau.. Adica, de ce sa dai un comment format dintr-un cuvant care nici macar nu e cuvant ? "emo". Chiar atat de superficiali am ajuns incat sa etichetam pe oricine dupa un tricou sau dupa o freza ? Adica vrei sa-i pui elegant o eticheta, si sa-l pui frumos in raft, ca sa stii de unde sa-l iei ? Patetic.. Dar ok, iar deviam. Ceva cu adevarat stresant, cu privire la commenturile la poze, sunt acele mesaje "nice pic, bla bla... te astept cu un comment si pe la mine". Mai oamenilor, get a life! Commenturile, ca si nr de vizitatori, pe Hi5 nu sunt totul. Imi pare rau ca va stric lumea si ca va cobor de pe norisorul vostru dar... noi cu totii avem o viata! Traiti-o!
Si, apropo de asta, ar fi multe de zis.
Alta mare problema e cu pozele de pe hi5. Frustratele care-si pun poze cu sani, fund, si alte parti ale corpului dezgolite. Mai grav e cand si le pun ca primary photo. Adica, in locul unde ar trebui sa fie poza cu fatza, noi vedem o poza cu un fund. Dragutz... Mai nou, chestia e valabila si la baieti. Traim intr-o tara foarte ciudata. Mai rau e cand nu-ti dai seama pe parcurs si observi asta dintr-o data.
Ah era sa uit... mai nou, tot pe HI5, am mai obervat ceva care de ceva timp ma calca pe nervi. Mesajele spamuri, cunoscute si ca mass-uri. Totul a inceput cu ideea oarecum tampita a unora care si-au dat seama ca pot folosi serviciul "Scraps" pentru a anunta ceilalti useri ce poze si-au mai pus, ce update-uri au mai facut etc. Si au inceput cu invazia mass-urilor. Asta pe de-o parte. Pe de cealalta parte, vin cei care vor sa fie scutiti de mass-uri si lanseaza campanii anti. De aici primim mesaje in cantitati industriale in casuta de inbox, astfel ca noi nu mai stim daca cineva ne scrie noua personal sau doar trimite un spam de rahat. ( ca o paranteza, pentru cei stresati, incercati block user, ai nevoie numai de rabdare ;) )
Ca o concluzie, pentru ca vreau sa inchei, am ceva de vazut la TV si deja am pierdut, Suntem Prosti! Adica dupa cum bine puteti observa, multi dintre cei care au prioritatea la Internet n-ar trebui s-o aiba. Sunteti prosti pentru ca nu stiti de ce faceti asta. Nu stiti cu ce va ajuta sa trimiteti un mesaj idiot sau un comment inutil. Pentru ca, sa nu credeti ca pe mine, sau pe X, sau pe Y, ne-ar interesa in vreun fel ce credeti voi despre poza asta. Nu frate, nu ma intereseaza. Nu-mi pasa. N-am nevoie de parerea ta. Daca tie o poza ti se pare emo, nestiind bineinteles ce inseamna emo, si simti nevoia s-o spui, spune-o. Dar spune-o pentru tine. Pentru ca pe mine n-ai sa ma schimbi oricum.Dar am deviat de la subiect destul.
....


Pentru moment, ma intorc la ale mele. Si atat de bine ma simt cand maine dimineata am sa-mi vad mesaje cu "ce blog entry de prost gust". Hai, Voie Buna.

No comments: